lokalvårdare städar kontor

En checklista när du söker efter ett städbolag som skall städa kontor

En checklista när du söker efter ett städbolag som skall städa ert kontor

När du letar efter ett nytt städföretag som ska sköta din kontorsstädning så är det några saker du bör göra så du får exakt den hjälp du behöver. Städtjänsterna du kräver kommer att variera beroende på om du har ett stort bolag med ett stort kontor eller ett mindre nystartat bolag med mindre kontor. Du borde ta dig några minuter och fundera över vad du verkligen behöver och vad du inte behöver när det kommer till kontorsstäd.

Checklista kontorsstädning

• Ta reda på vad som ingår i ett vanligt städpaket. Ingår badrumsstäd? Eller är det ett simpelt paket där enbart avdammning och tömning av papperskorgar ingår?

• När du tagit reda på vad som ingår i städpaketet är det dags att besluta hur ofta du behöver det, veckovis, varannan vecka, eller månadsvis? Om du har en stor budget så bör du satsa på veckovis städning.

• Vilka städuppgifter kostar extra? Kanske finns allt du behöver i ett paket eller så behöver du extra tjänster utöver detta. Erbjuder dem tillexempel städ efter en fest på kontoret eller efter stora möten och konferenser? Ta reda på detta i god tid så både du och städfirman kan planera och schemalägga när städet ska ske.

• Har dem erfarenhet av mattrengöring? Arbetar dem med hårt trägolv? Detta är viktiga frågor att ställa om du har ett kontor med mycket hög trafik, då kommer du att behöva dessa tjänster regelbundet.

Rengöring av badrum

• Hur noggrant rengör dem badrum? Är badrummen kliniskt rena och skinande när dem städat klart? Detta är en väldigt viktig aspekt om du har kunder som besöker ditt kontor dagligen.

• Har dem några speciella produkter de kan använda för människor med andningsproblem? Många företag har börjat bli miljövänliga för att minska antalet kemikalier de anställda utsätts för. Vissa företag använder dessutom väldigt skonsamma medel för att ta hänsyn till människor som har astma, allergier eller andningssvårigheter, detta för att alla ska trivas på kontoret.

• Kan man lita på personalen? Varje gång du släpper in en okänd människa i närheten av ditt företag, så sätter du både företaget och dina anställa i en utsatt position. Se till att företaget tar noggranna bakgrundskoller på sina anställda och att alla är anställda av företaget. Om något skulle till att hända, kan du åtminstone få rätt.

• Om du inte är nöjd med deras jobb, kommer dem att åtgärda detta? Detta är något som ibland kan ske i början när man upprättat ett kontrakt. När städfirman väl är känd med dina behov kan de städa enligt dina standarder. Men det är fortfarande viktigt att veta vad som sker om du icke är nöjd.

• Kan du få ett demostäd innan du skriver kontrakt? Vissa företag har en annan uppfattning jämfört med dina av vad skinande rent. Var tydlig med vad du betalar för men se också till att få ett demostäd innan du skriver kontrakt.

Alla dessa punkter är legitima frågor som du bör ställa när du intervjuar en städfirma innan du anlitar dem för kontorsstädning. Se till att få alla frågor besvarade innan du tar ett grundligt beslut.

För billig flyttstädning i Örebro – Anlita vår städfirma!